fredag 16 mars 2012

Det är mycket nu

Att gå igenom gamla fotografier från min tid i vårdvetenskapen ger en upptäckt om att jag förändrats en del. Från att ha varit en görande-vara person så känner jag mig mer som varande och vardande dvs. jag är mer människa nu. Görandet trillar dock på mig ibland som nyss när jag började fundera på att här hemma behöver vårstädas. Men jag känner igen symtomet - det är en flykt från skrivandet. Visserligen talas om den kreativa pausen men jag föredrar nog att gå en hundpromenad. Städar gör maken och jag på lördagar.

Nu känns det bra att vår begreppsbok kommer ut i nästa vecka. En glädje att ha fått delta i den. En annan glädje är att Lillemor Lindwall är ny ordförande för NCCS, Nordic College of Caring Science. Jag har förresten gått med i Vårdvetenskapliga Sällskapet igen. Där har hänt förnyande saker till det bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar